Ons team

Bij Alan werken in het totaal 45 medewerkers.

We werken in relatief kleine afdelingen samen, vaak afgestemd op een bepaalde doelgroep of kernactiviteit.

Agrarisch adviseur

Ons Agrarisch team bestaat uit:

De accountants; zij zijn verantwoordelijk voor het samenstellen van uw jaarrekening. Ook zijn zij betrokken bij specifieke opdrachten waarbij een accountantsverklaring wordt verstrekt. Daarnaast treden zij op als adviseur.

De adviseurs; zij onderhouden de contacten met u als klant en bespreken de jaarrekening en andere zaken op financieel en administratief gebied.

De assistenten; zij doen een groot deel van het cijferwerk dat komt kijken bij het samenstellen van jaarrekening en tussentijdse cijfers en het opstellen van aangiftes Omzetbelasting, Inkomstenbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast boeken zij administraties in bij de klant.

De administratief medewerkers; zij boeken de administratie in op kantoor en verzorgen voorbereidende werkzaamheden voor het samenstellen van de jaarrekening.

Bedrijfskundige advisering

Bedrijfskundige advisering gebeurt bij uitstek op project-basis. Het team Bedrijfskundige advisering is daarom ook voortdurend anders samengesteld. Vanuit de directie is Marcel van Alphen verantwoordelijk voor dit onderdeel van de dienstverlening van Alan. Afhankelijk van de behoefte van specifieke klanten aan bedrijfskundige advisering worden medewerkers van met name de teams MKB en Agrarisch vrijgemaakt. Antje Kneefel is verantwoordelijk voor de secretariële en organisatorische ondersteuning.

Fiscaal-juridisch

De Fiscale afdeling houdt zich vooral bezig met twee soorten werkzaamheden, advisering en aangiftewerkzaamheden. We adviseren onze klanten in fiscaal-juridische vraagstukken en problemen. We doen dit zowel voor ondernemers als voor particulieren. Daarnaast stelt de afdeling ook aangiften op, bijvoorbeeld Inkomstenbelasting en Erfbelasting.

Management & Control

Het team Management & Control omvat de directie en de ondersteunende afdelingen. Dit team werkt in eerste instantie voor de eigen organisatie, hoewel u als klant ook regelmatig contact zult hebben met één van de betreffende medewerkers.
Alan kiest ervoor om een platte organisatie te zijn. De directie heeft bijvoorbeeld ook rechtstreeks veel contact met onze klanten. De secretariaatsmedewerkers hebben zowel ondersteunende als receptie-taken. Doordat zij ook inhoudelijk betrokken zijn bij de dienstverlening kunnen zij u als klant gemakkelijker te woord staan en desgewenst in contact brengen met de juiste medewerker.

De koers van Alan wordt bepaald door de directie in overleg met de teamleiders van de verschillende afdelingen. Sinds enkele jaren kent Alan een Ondernemingsraad (OR), waarmee de medezeggenschap van de medewerkers ook juridisch is vastgelegd.

MKB

De afdeling MKB bestaat uit:

De accountants; zij zijn verantwoordelijk voor het samenstellen van uw jaarrekening. Ook zijn zij betrokken bij specifieke opdrachten waarbij een accountantsverklaring wordt verstrekt. Daarnaast treden zij op als adviseur.

De adviseurs; zij onderhouden het contact met u als klant en bespreken de jaarrekening en andere zaken op financieel en administratief gebied.

De assistenten; zij doen een groot deel van het cijferwerk dat komt kijken bij het samenstellen van jaarrekening en tussentijdse cijfers en het opstellen van aangiftes Omzetbelasting, Inkomstenbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast boeken zij administraties in bij de klant.

De administratief medewerkers; zij boeken de administratie in op kantoor en verzorgen voorbereidende werkzaamheden voor het samenstellen van de jaarrekening.

Personeel & Organisatie

Personeel en Organisatie (P&O) is werkzaam voor de directie en de medewerkers van Alan. Van aanstelling tot ontslag, ziekteverzuimbegeleiding, werving en selectie, arbeidsvoorwaarden, persoonlijke trajectbegeleiding en voorbereidende werkzaamheden ten behoeve van de salarissen is een greep uit het totaalpakket van P&O.

Personele dienstverlening

De afdeling personele dienstverlening, ook wel de loonafdeling genoemd, verwerkt de loonadministratie voor een groot aantal verschillende klanten, die vaak vallen onder heel verschillende cao’s. De medewerkers kunnen u ondersteunen op alle aspecten van het aannemen en hebben van personeel, zoals de salarisadministratie, het opstellen van arbeidscontracten, ziekmeldingen, opgaven aan het pensioenfonds et cetera. Ook kunnen we u adviseren en begeleiden bij het beëindigen van contracten.

Particulier

Onze particuliere adviseurs zijn verbonden aan de Fiscale afdeling. Zij hebben hun eigen particuliere klanten. Zij zijn uw vaste contactpersoon, maar kunnen op ieder moment een beroep doen op de specialistische kennis van de heel Fiscale afdeling.